Kripto Gündem
Kripto Gündem
Kripto Gündem
Metaverse ve Yeni İş Fırsatları
Metaverse ve Yeni İş Fırsatları
Metaverse ve Yeni İş Fırsatları
Metaverse ekosistemi, 2021 yılının en popüler gündem maddelerinden biri olurken, 2022-2023 yılllarında da her geçen gün gelen yeni haberlerle daha da popüler hale geliyor.
Metaverse ekosistemi, 2021 yılının en popüler gündem maddelerinden biri olurken, 2022-2023 yılllarında da her geçen gün gelen yeni haberlerle daha da popüler hale geliyor.
Metaverse ekosistemi, 2021 yılının en popüler gündem maddelerinden biri olurken, 2022-2023 yılllarında da her geçen gün gelen yeni haberlerle daha da popüler hale geliyor.
June 12, 2023
June 12, 2023
June 12, 2023



Paylaş
Metaverse’ün sunabileceği fırsatları değerlendirmeden önce “Metaverse nedir?” sorusunun cevabını bulmak bizim için önemli olacaktır. Metaverse kelimesinin meta (ötesinde) ve universe (evren) kelimelerinden türetildiği; Metaverse’ün ticaret ve eğlencenin ötesinde sanal topluluklar yaratmaya olanak tanıyan bir konsept olarak betimlenmektedir.
Dünyanın en büyük teknoloji şirketleri, internetin sıradaki evrimi olarak görülen Metaverse’e yeni yatırımlar yapıyor ve üç boyutlu sanal evrenlerin ilk dijital tuğlalarını yerleştiriyor. Facebook’un yeniden yapılanarak adını Meta olarak değiştirmesi, Microsoft, Epic Games, Roblox ve daha birçok şirketin bu alana ilgilerini ve yatırımlarını artırması, kurgusal evren fikrini büyük bir internet trendine dönüştürdü. Burada Facebook, Microsoft gibi merkezi yapıların yanında Decenterland gibi merkezi olmayan ve blokzinciri teknolojisinden yararlanan platformlarında, kurumsal şirketler tarafından yatırım aldığını söyleyebiliriz. Örnek olarak,şirketlerin arsa alımı yatırımlarını verebiliriz.
İşte Metaverse ile Birlikte Hayatımıza Girecek Meslekler
Teknoloji döneminin bu tür yatırımları, biz beğensek de beğenmesek de yakında tamamen çalışan bir Metaverse’ü görmemiz ve insanlık olarak bunu deneyimlememiz, oldukça muhtemel görünüyor. Bu işin geleceğini düşünürken kendi kendinize “Metaverse ne tür iş imkanları doğurabilir?” diye soruyor olabilirsiniz. Bu konuyla ilgili ufak bir araştırma yaparak Metaverse’ün gelecekteki iş imkanlarını sizler için bir araya getirdik.
Metaverse meslekleri ise gerçek hayatta olduğu gibi, geniş bir yelpazede şekilleniyor. Yeni kurulan evrende, kullanıcılara yardımcı olmak ve dünyayı geliştirmek, genişletmek için çeşitli mesleklere ihtiyaç duyulacak. Şimdi öne çıkan bazı sektörleri inceleyelim. Bunlara; emlak,reklam,turizm,mimarlık,eğitim gibi birçok örnek verebiliriz.
Gayrimenkul sektörü halihazırda tamamlanmamış projelerini sanal gerçeklikle insanlara gezdirebiliyor. Ancak bu deneyimler tek kişilik ve çoğunlukla sosyal etkileşim olmaksızın gerçekleştiriliyor. Metaverse, bu deneyimin bir tanıtım ofisine gitmeden ve diğer insanlarla eş zamanlı olarak yaşanmasını sağlayacak.

Metaverse dünyanın en ilginç yerlerini herkes için ulaşılabilir hale getirebilir. Bazı girişimler halihazırda bunu sanal gerçeklik aracılığıyla gerçekleştiriyor ancak bunlar statik, önceden hazırlanmış ve tek kişilik deneyimlerle sınırlı. Metaverse’de ise kültür turizmi, diğer insanlarla gerçekleştirebildiğimiz sosyal etkinliklerden biri olacak.
Turizm açısından ise metaverse, geleneksel olarak kağıt kalemle gerçekleştirilen, sonrasında tabletlere ve artırılmış gerçeklik başlıklarına geçen mimarlık, mühendislik, tasarım ve üretim süreçleri için işbirliğine yatkın sosyal alanlar sağlayacak.
Böylesine gelişen ve gün geçtikçe popülaritesini arttıran metaverse ekosistemi, kurumsal ve bireysel yatırımcıların artan ilgisiyle adını sıkça duyurmaya devam edecek. Gartner araştırma ve danışmanlık şirketi, 2026’ya kadar insanların %25’inin metaverse de günde en az bir saat harcayacağını düşünüyor. Bu hype’a katılmak isteyen yatırımcılar ise Decentraland gibi merkezi olmayan platformlarda, Ethereum blokzincirine dayalı Mana kripto para birimiyle arazi alımı gerçekleştirebiliyor.
Bugün, hepsi kendi Metaverse sürümlerini oluşturan birçok ürün var. Bunlar:
Yüksek öğrenim, tıp, askeri ve diğer ticaret türleri, daha kapsamlı bir öğrenme deneyimi sunabilir. Çerçeveyi Metaverse sağlayacağı için kendi altyapılarını oluşturmaları gerekmez.
Son iki yılda popülerlik kazanan sanal etkinlikler, artık daha entegre teklifler sunabiliyor.
Perakende, erişimini daha karmaşık ürünlere izin veren sürükleyici bir alışveriş deneyimine genişletebilir.
Kuruluşlar, sanal olarak artırılmış çalışma alanları aracılığıyla çalışanlarıyla daha iyi etkileşim, işbirliği ve bağlantı kurabilir .
Sosyal medya, kullanıcıların üç boyutlu avatarlar aracılığıyla etkileşimde bulunabileceği Metaverse’e geçebilir.
İşte bu noktada, Mana, Enjin gibi metaverse coinleri ön plana çıkmaktadır. Decentraland ve ENJIN tokenlarını x yılından beri listeleyerek Türk kripto ekosisteminin alım satımına açmaktan mutluluk duyuyoruz. ENJ ve MANA’nın 2021 yılı getirilerine bakacak olursak sırasıyla %1800 ve %4000 gibi değerlendiklerini görüyoruz.
Metaverse’ün sunabileceği fırsatları değerlendirmeden önce “Metaverse nedir?” sorusunun cevabını bulmak bizim için önemli olacaktır. Metaverse kelimesinin meta (ötesinde) ve universe (evren) kelimelerinden türetildiği; Metaverse’ün ticaret ve eğlencenin ötesinde sanal topluluklar yaratmaya olanak tanıyan bir konsept olarak betimlenmektedir.
Dünyanın en büyük teknoloji şirketleri, internetin sıradaki evrimi olarak görülen Metaverse’e yeni yatırımlar yapıyor ve üç boyutlu sanal evrenlerin ilk dijital tuğlalarını yerleştiriyor. Facebook’un yeniden yapılanarak adını Meta olarak değiştirmesi, Microsoft, Epic Games, Roblox ve daha birçok şirketin bu alana ilgilerini ve yatırımlarını artırması, kurgusal evren fikrini büyük bir internet trendine dönüştürdü. Burada Facebook, Microsoft gibi merkezi yapıların yanında Decenterland gibi merkezi olmayan ve blokzinciri teknolojisinden yararlanan platformlarında, kurumsal şirketler tarafından yatırım aldığını söyleyebiliriz. Örnek olarak,şirketlerin arsa alımı yatırımlarını verebiliriz.
İşte Metaverse ile Birlikte Hayatımıza Girecek Meslekler
Teknoloji döneminin bu tür yatırımları, biz beğensek de beğenmesek de yakında tamamen çalışan bir Metaverse’ü görmemiz ve insanlık olarak bunu deneyimlememiz, oldukça muhtemel görünüyor. Bu işin geleceğini düşünürken kendi kendinize “Metaverse ne tür iş imkanları doğurabilir?” diye soruyor olabilirsiniz. Bu konuyla ilgili ufak bir araştırma yaparak Metaverse’ün gelecekteki iş imkanlarını sizler için bir araya getirdik.
Metaverse meslekleri ise gerçek hayatta olduğu gibi, geniş bir yelpazede şekilleniyor. Yeni kurulan evrende, kullanıcılara yardımcı olmak ve dünyayı geliştirmek, genişletmek için çeşitli mesleklere ihtiyaç duyulacak. Şimdi öne çıkan bazı sektörleri inceleyelim. Bunlara; emlak,reklam,turizm,mimarlık,eğitim gibi birçok örnek verebiliriz.
Gayrimenkul sektörü halihazırda tamamlanmamış projelerini sanal gerçeklikle insanlara gezdirebiliyor. Ancak bu deneyimler tek kişilik ve çoğunlukla sosyal etkileşim olmaksızın gerçekleştiriliyor. Metaverse, bu deneyimin bir tanıtım ofisine gitmeden ve diğer insanlarla eş zamanlı olarak yaşanmasını sağlayacak.

Metaverse dünyanın en ilginç yerlerini herkes için ulaşılabilir hale getirebilir. Bazı girişimler halihazırda bunu sanal gerçeklik aracılığıyla gerçekleştiriyor ancak bunlar statik, önceden hazırlanmış ve tek kişilik deneyimlerle sınırlı. Metaverse’de ise kültür turizmi, diğer insanlarla gerçekleştirebildiğimiz sosyal etkinliklerden biri olacak.
Turizm açısından ise metaverse, geleneksel olarak kağıt kalemle gerçekleştirilen, sonrasında tabletlere ve artırılmış gerçeklik başlıklarına geçen mimarlık, mühendislik, tasarım ve üretim süreçleri için işbirliğine yatkın sosyal alanlar sağlayacak.
Böylesine gelişen ve gün geçtikçe popülaritesini arttıran metaverse ekosistemi, kurumsal ve bireysel yatırımcıların artan ilgisiyle adını sıkça duyurmaya devam edecek. Gartner araştırma ve danışmanlık şirketi, 2026’ya kadar insanların %25’inin metaverse de günde en az bir saat harcayacağını düşünüyor. Bu hype’a katılmak isteyen yatırımcılar ise Decentraland gibi merkezi olmayan platformlarda, Ethereum blokzincirine dayalı Mana kripto para birimiyle arazi alımı gerçekleştirebiliyor.
Bugün, hepsi kendi Metaverse sürümlerini oluşturan birçok ürün var. Bunlar:
Yüksek öğrenim, tıp, askeri ve diğer ticaret türleri, daha kapsamlı bir öğrenme deneyimi sunabilir. Çerçeveyi Metaverse sağlayacağı için kendi altyapılarını oluşturmaları gerekmez.
Son iki yılda popülerlik kazanan sanal etkinlikler, artık daha entegre teklifler sunabiliyor.
Perakende, erişimini daha karmaşık ürünlere izin veren sürükleyici bir alışveriş deneyimine genişletebilir.
Kuruluşlar, sanal olarak artırılmış çalışma alanları aracılığıyla çalışanlarıyla daha iyi etkileşim, işbirliği ve bağlantı kurabilir .
Sosyal medya, kullanıcıların üç boyutlu avatarlar aracılığıyla etkileşimde bulunabileceği Metaverse’e geçebilir.
İşte bu noktada, Mana, Enjin gibi metaverse coinleri ön plana çıkmaktadır. Decentraland ve ENJIN tokenlarını x yılından beri listeleyerek Türk kripto ekosisteminin alım satımına açmaktan mutluluk duyuyoruz. ENJ ve MANA’nın 2021 yılı getirilerine bakacak olursak sırasıyla %1800 ve %4000 gibi değerlendiklerini görüyoruz.
Metaverse’ün sunabileceği fırsatları değerlendirmeden önce “Metaverse nedir?” sorusunun cevabını bulmak bizim için önemli olacaktır. Metaverse kelimesinin meta (ötesinde) ve universe (evren) kelimelerinden türetildiği; Metaverse’ün ticaret ve eğlencenin ötesinde sanal topluluklar yaratmaya olanak tanıyan bir konsept olarak betimlenmektedir.
Dünyanın en büyük teknoloji şirketleri, internetin sıradaki evrimi olarak görülen Metaverse’e yeni yatırımlar yapıyor ve üç boyutlu sanal evrenlerin ilk dijital tuğlalarını yerleştiriyor. Facebook’un yeniden yapılanarak adını Meta olarak değiştirmesi, Microsoft, Epic Games, Roblox ve daha birçok şirketin bu alana ilgilerini ve yatırımlarını artırması, kurgusal evren fikrini büyük bir internet trendine dönüştürdü. Burada Facebook, Microsoft gibi merkezi yapıların yanında Decenterland gibi merkezi olmayan ve blokzinciri teknolojisinden yararlanan platformlarında, kurumsal şirketler tarafından yatırım aldığını söyleyebiliriz. Örnek olarak,şirketlerin arsa alımı yatırımlarını verebiliriz.
İşte Metaverse ile Birlikte Hayatımıza Girecek Meslekler
Teknoloji döneminin bu tür yatırımları, biz beğensek de beğenmesek de yakında tamamen çalışan bir Metaverse’ü görmemiz ve insanlık olarak bunu deneyimlememiz, oldukça muhtemel görünüyor. Bu işin geleceğini düşünürken kendi kendinize “Metaverse ne tür iş imkanları doğurabilir?” diye soruyor olabilirsiniz. Bu konuyla ilgili ufak bir araştırma yaparak Metaverse’ün gelecekteki iş imkanlarını sizler için bir araya getirdik.
Metaverse meslekleri ise gerçek hayatta olduğu gibi, geniş bir yelpazede şekilleniyor. Yeni kurulan evrende, kullanıcılara yardımcı olmak ve dünyayı geliştirmek, genişletmek için çeşitli mesleklere ihtiyaç duyulacak. Şimdi öne çıkan bazı sektörleri inceleyelim. Bunlara; emlak,reklam,turizm,mimarlık,eğitim gibi birçok örnek verebiliriz.
Gayrimenkul sektörü halihazırda tamamlanmamış projelerini sanal gerçeklikle insanlara gezdirebiliyor. Ancak bu deneyimler tek kişilik ve çoğunlukla sosyal etkileşim olmaksızın gerçekleştiriliyor. Metaverse, bu deneyimin bir tanıtım ofisine gitmeden ve diğer insanlarla eş zamanlı olarak yaşanmasını sağlayacak.

Metaverse dünyanın en ilginç yerlerini herkes için ulaşılabilir hale getirebilir. Bazı girişimler halihazırda bunu sanal gerçeklik aracılığıyla gerçekleştiriyor ancak bunlar statik, önceden hazırlanmış ve tek kişilik deneyimlerle sınırlı. Metaverse’de ise kültür turizmi, diğer insanlarla gerçekleştirebildiğimiz sosyal etkinliklerden biri olacak.
Turizm açısından ise metaverse, geleneksel olarak kağıt kalemle gerçekleştirilen, sonrasında tabletlere ve artırılmış gerçeklik başlıklarına geçen mimarlık, mühendislik, tasarım ve üretim süreçleri için işbirliğine yatkın sosyal alanlar sağlayacak.
Böylesine gelişen ve gün geçtikçe popülaritesini arttıran metaverse ekosistemi, kurumsal ve bireysel yatırımcıların artan ilgisiyle adını sıkça duyurmaya devam edecek. Gartner araştırma ve danışmanlık şirketi, 2026’ya kadar insanların %25’inin metaverse de günde en az bir saat harcayacağını düşünüyor. Bu hype’a katılmak isteyen yatırımcılar ise Decentraland gibi merkezi olmayan platformlarda, Ethereum blokzincirine dayalı Mana kripto para birimiyle arazi alımı gerçekleştirebiliyor.
Bugün, hepsi kendi Metaverse sürümlerini oluşturan birçok ürün var. Bunlar:
Yüksek öğrenim, tıp, askeri ve diğer ticaret türleri, daha kapsamlı bir öğrenme deneyimi sunabilir. Çerçeveyi Metaverse sağlayacağı için kendi altyapılarını oluşturmaları gerekmez.
Son iki yılda popülerlik kazanan sanal etkinlikler, artık daha entegre teklifler sunabiliyor.
Perakende, erişimini daha karmaşık ürünlere izin veren sürükleyici bir alışveriş deneyimine genişletebilir.
Kuruluşlar, sanal olarak artırılmış çalışma alanları aracılığıyla çalışanlarıyla daha iyi etkileşim, işbirliği ve bağlantı kurabilir .
Sosyal medya, kullanıcıların üç boyutlu avatarlar aracılığıyla etkileşimde bulunabileceği Metaverse’e geçebilir.
İşte bu noktada, Mana, Enjin gibi metaverse coinleri ön plana çıkmaktadır. Decentraland ve ENJIN tokenlarını x yılından beri listeleyerek Türk kripto ekosisteminin alım satımına açmaktan mutluluk duyuyoruz. ENJ ve MANA’nın 2021 yılı getirilerine bakacak olursak sırasıyla %1800 ve %4000 gibi değerlendiklerini görüyoruz.